vineri, 18 noiembrie 2011

Activitatea nr.7: 14.11-18.11

ÎNSEMNĂRILE STUDENTULUI DE LA LECŢIILE LA CARE ASISTĂ

La completarea fişelor de asistenţă se vor urmări aspectele urmatoare:

PROIECTAREA
LECŢIEI

· Studenţii vor urmări modul în care a fost realizată proiectarea lecţiei şi modul în care aceasta este respectată;
· De asemenea, se va urmări dacă proiectarea concordă cu planificarea anuală şi semenstrială (specificare şi gradul de adecvare a obiectivelor la nivelul claselor şi relaţia lor cu cerinţele impuse de proiectul lecţiei):
· Se va observa dacă resursele prevăzute în proiectul de tehnologie didactică duc la sporirea cunoaşterii, înţelegerii şi formării deprinderilor elevilor (se va urmări şi în ce măsură cadrul/locul în care se desfăşoară lecţia îi ajută/stânjeneşte pe elevi în procesul de învăţare);
· Cuprinde proiectul lecţiei profesorului/studentului o strategie pentru evaluarea lecţiei ?

DESFĂŞURAREA
LECŢIEI

· Se va observa eficacitatea strategiilor folosite de profesor pentru predarea dsciplinei, dacă ele sunt alese în concordanţă cu coţinuturile şi resursele disponibile, precum şi modul în care profesorul conduce activitatea;
· Vor fi urmărite stilurile profesorului, precum şi modul în care profesorul pune întrebări, explică şi organizează elevii;
· Se va observa modul în care profesorul foloseşte timpul avut la dispoziţie, modul în care au fost elevii împărţiţi în grupuri, în funcţie de capacităţi;
· Studenţii vor urmării organizarea orelor, atmosfera din clasă. Se va avea în vedere modul de dirijare al elevilor de către profesor;
· Se va evalua atitudinea elevilor faţă de învăţătură, responsabilitatea faţă de studiu, perseverenţa demonstrată;
· Se va urmări progresul realizat de către elevi în timpul lecţiei, nivelul cunoaşterii, deprinderilor şi al înţelegerii;

COMPORTAMENTUL
CADRULUI
DIDACTIC

· Va fi analizat comportamentul elevilor, relaţiile cu profesorul, în special în ceea ce priveşte stimularea creativităţii şi motivarea elevilor, relaţiile cu colegii, precum şi colaborarea cu aceştia;
· Se va urmări creativitatea în conceperea şi conducerea lecţiei;
· Studenţii vor analiza conduita profesorului în relaţiile cu elevii, comunicarea verbală şi nonverbală, ţinuta, capacitatea stăpânirii de sine şi prezenţa de spirit;

EVALUAREA
· Cum îi evaluează profesorul pe elevi, astfel încât să stimuleze o învăţare eficientă;
· Cum se foloseşte evaluarea formativă şi sumativă, astfel încât acesta să vină în sprijinul lecţei;
· Se va acorda atenţie modului în care profesorul foloseşte autoevaluarea realizată de elevi;
· Se va urmări tema pentru acasă pentru a se constata cât este ea de stimulativă şi cum uşurează procesul de învăţare.

FIŞĂ DE ASISTENŢĂ ŞCOALA .................................................................................................
Disciplina de învăţământ sau activitatea didactică la care asistă: .......... ..................................................................................................................
Mentorul sau studentul care a ţinut lecţia sau a condus activitatea .........
...................................................................................................................
Titlul lecţiei / activităţii .................................................................................
Tipul lecţiei / activităţii .................................................................................
Clasa .................................. Specialitatea / meseria ...................................
Număr elevi ......................... Data ....................... Ora ..............................
Însemnările studentului :
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu