vineri, 18 noiembrie 2011

Activitatea nr.5: 31.10-04.11

Planul individual de învăţare

Planul individual de învăţare reprezintă o modalitate complexă de proiectare şi realizare a învăţării.

Etapele unui program individual de învăţare sunt:
  • cunoaşterea potenţialului individual de învăţare personal;
  • identificarea punctelor care necesită dezvoltare;
  • formularea obiectivelor de învăţare;
  • planificarea activităţilor;
  • alegerea metodelor;
  • stabilirea criteriilor de reuşită;
  • realizarea programului.
Întrebări de sprijin în elaborarea planului individual de învăţare:

Curba învăţării continue

Pentru a face faţă schimbărilor, învăţarea nu se sfârşeşte atunci când s-a atins un rezultat. Pentru a evita stagnarea , atunci când ne apropiem de atingerea unui obiectiv pe care ni l-am stabilit în învăţare, ne formulăm un alt obiectiv vizând o altă sarcină de învăţare. Aceasta este o măsură de precauţie pentru a preîntâmpina situaţiile de autosuficienţă care pot apărea ca urmare a momentelor de succes în materializarea obiectivelor stabilite.
Momentul cel mai potrivit pentru a începe o noua activitate este cel în care activitatea anterioară este aproape de nivelul maxim al realizării. Aceasta înseamnă că s-au rezolvat majoritatea problemelor şi efortul necesar nu mai este atât de mare, astfel că o parte din resurse pot fi distribuite spre o altă activitate.

 SARCINA DE LUCRU
Conform discuţiilor de la întâlnire, vă rog să realizati plan individual de învăţare.
Va propun urmatorul model:

PLANUL INDIVIDUAL DE ÎNVĂŢARE

Potenţialul de învăţare
Care sunt punctele mele tari şi slabe în raport cu profilul de competenţe?

Puncte care necesită dezvoltare
Ce competenţe doresc să îmi dezvolt în această formare?


Obiective
Ce ţinte îmi propun să ating în timpul pe care îl am la dispoziţie în acest program de formare?
Activităţi (calendar)
Ce activităţi şi intervale de timp pot planifica pentru atingerea ţintelor?

Metode
Prin ce metode îmi voi atinge ţintele de învăţare?
Criterii de reuşită
După ce criterii şi dovezi ştiu că mi-am atins ţintele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu