Planul individual de învăţare reprezintă o modalitate complexă de proiectare şi realizare a învăţării.
Etapele unui program individual de învăţare sunt:
- cunoaşterea potenţialului individual de învăţare personal;
- identificarea punctelor care necesită dezvoltare;
- formularea obiectivelor de învăţare;
- planificarea activităţilor;
- alegerea metodelor;
- stabilirea criteriilor de reuşită;
- realizarea programului.
Curba învăţării continue
Pentru a face faţă schimbărilor, învăţarea nu se sfârşeşte atunci când s-a atins un rezultat. Pentru a evita stagnarea , atunci când ne apropiem de atingerea unui obiectiv pe care ni l-am stabilit în învăţare, ne formulăm un alt obiectiv vizând o altă sarcină de învăţare. Aceasta este o măsură de precauţie pentru a preîntâmpina situaţiile de autosuficienţă care pot apărea ca urmare a momentelor de succes în materializarea obiectivelor stabilite.
Momentul cel mai potrivit pentru a începe o noua activitate este cel în care activitatea anterioară este aproape de nivelul maxim al realizării. Aceasta înseamnă că s-au rezolvat majoritatea problemelor şi efortul necesar nu mai este atât de mare, astfel că o parte din resurse pot fi distribuite spre o altă activitate.
SARCINA DE LUCRU
Conform discuţiilor de la întâlnire, vă rog să realizati plan individual de învăţare.
Va propun urmatorul model:PLANUL INDIVIDUAL DE ÎNVĂŢARE
Potenţialul de învăţare | Care sunt punctele mele tari şi slabe în raport cu profilul de competenţe? |
Puncte care necesită dezvoltare | Ce competenţe doresc să îmi dezvolt în această formare? |
Obiective | Ce ţinte îmi propun să ating în timpul pe care îl am la dispoziţie în acest program de formare? |
Activităţi (calendar) | Ce activităţi şi intervale de timp pot planifica pentru atingerea ţintelor? |
Metode | Prin ce metode îmi voi atinge ţintele de învăţare? |
Criterii de reuşită | După ce criterii şi dovezi ştiu că mi-am atins ţintele? |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu