UNIVERSITATEA
“AL.I.CUZA” IAŞI Anul univ. 2011/2012
FACULTATEA DE
INFORMATICĂ
Tel. 0232/201090
Fax: 0232/ 201490
RAPORT
asupra activităţii grupei de studenţi,
mentor prof. Padurariu Emanuela Tatiana
Specializarea: Informatica/
Tehnologia Informatiei si a comunicatiilor
- Numarul de ore alocat practicii de specialitate:
In
anul scolar 2011-2012 numarul de ore alocat practicii a fost:
ü
Semestrul I-ii: 60
ü
Semestrul al-II-lea: 68
- Loc de desfasurare:
Toate
orele de practica pedagogica au fost efectuate in cadrul cabinetului de
informatica.
- Desfasurarea stagiului de practica:
Intregul
stagiu de practica s-a bazat pe activităti de:
ü studierea portofoliului mentorului asistat,
ü practică observativă, pe baza grilei de observatie, cu
consemnarea observatiilor: aspecte reusite ce merită să fie retinute, aspecte
ce pot fi îmbunătătite;
ü activităti de proiectare curriculară:
§ Planificare anuală,
§ Proiectul unei unităti de învătare,
§ Proiecte de lectie.
ü analiza rubricilor Fisei de caracterizare
psihopedagogică
ü
completare documente din Portofoliu
student practicant;
ü asistentă la lectii sau la alte forme de organizare a
procesului de învătământ si consemnarea datelor în Fisa de asistentă.
ü
discutii de analiză
în urma orelor asistate
ü autoevaluare lecţii desfăşurate
ü evaluare lecţii asistate
ü activităţi şcolare adiacente/activităţi extraşcolare - practica
pedagogică a fost marcata si prin participarea la activităţi şcolare şi
extraşcolare, cum ar fi:
§
asistenţă la orele de consiliere
si orientare scolara,
§ participarea, împreună cu elevii, ca invitati la diverse activităţi
precum: Programul educational Social Innovation Relay,
Programul Junior Achievement Asigura-ti succesul (partener
global: AXA Asigurari),
Programul educational Job Shadow, etc.
- Lectii de proba/ finale:
Aceste
activităţi s-au realizat pe baza cunoştinţelor însuşite în cadrul pregătirii
teoretico-metodice şi a asistenţelor la activităţile de practică
observativ-demonstrativă din şcoala de aplicaţie. Scopul acestui gen de activităţi a
fost de a le forma studenţilor deprinderile şi capacităţile de iniţiere şi
conducere a unor activităţi de predare-învăţare concretă.
Pentru
a proiecta didactic şi organiza în detaliu activitatea pe care au desfăşurat-o
cu elevii, studentii au trebuit să ştie ce acţiuni vor întreprinde în
prealabil, în ce constau acestea şi care este ritmul lor de succesiune.
În
acest context, studentii practicanti au
întreprins următoarele demersuri:
ü
au studia programa şi manualul;
ü
au analizat din perspectivă logică
şi psihologică conţinutul învăţării (cunoştinţele pe care urmează să le predea)
ü
au stabili competentele generale,
specifice si derivate, precum şi sarcinile didactice;
ü
au stabilit strategia de
predare-învăţare şi evaluare;
ü
au elabora proiectul lecţiei (ca
sinteză a demersurilor premergătoare) urmărind să stabilească cele mai optime
corelaţii între conţinuturi-sarcini didactice-competente-metode şi mijloace de
învăţământ, precum şi succesiunea situaţiilor de învăţare pe care le va
organiza la clasă.
În
scopul asigurării eficienţei lecţiilor ce au fost susţinute, studentii
practicanti au pregătit în detaliu desfăşurarea acestora.
Lecţiile
practice de probă şi finale susţinute de către studenţi au fost finalizate cu
etapa de analiza acestora.
Analiza
s-a facut împreună cu grupa de studenţi practicanţi, de către profesorul
îndrumător de la disciplina de specialitate;
Scopul acestor analize a fost de a dezvolta la studenţii practicanţi următoarele capacităţi:
ü
de a analiza cauzele
reuşitelor/nereuşitelor dintr-o lecţie şi de a emite judecăţi de valoare cu
privire la activitatea desfăşurată (capacitate de autoevaluare);
ü
de a regândi activitatea analizată
în funcţie de situaţiile concrete apărute în timpul lecţiei;
ü
de a fructifica toate momentele/
situaţiile destinate lărgirii experienţei didactice şi de a induce studenţilor
o stare de interes faţă de alte iniţiative didactice,
ü
de a-i responsabiliza şi motiva în
direcţia desfăşurării unor astfel de demersuri pedagogice;
După
susţinerea lecţiei finale/ proba mentorul a stabilit o nota, care se regăseste
în fişa de evidenţă a notelor obţinute de către student la practica pedagogică,
conform criteriilor de evaluare din fisa de evaluare a studentului practicant;
Criterii de evaluare a probei practice anexa.
Criteriile de evaluare a
produselor/ materialelor:
1. validitatea
(adecvare la cerinţă; modul de concepere);
2. completitudinea/
finalizarea
3. elaborarea şi
structura (acurateţe, rigoare, logică, coerenţă etc);
4. calitatea
materialului utilizat
5. creativitatea/
originalitatea
6. redactarea
(respectarea convenţiilor, capacitatea de sinteză);
7. corectitudinea
limbii utilizate (exprimare, ortografie, punctuaţie).
La
stabilirea mediei generale au fost luate
în calcul:
ü
rezultatele obţinute la toate
tipurile de lecţie;
ü
aprecierea rezultatelor de
ansamblu obţinute de studentul practicant;
ü
intersul manifestat de practicanţi
faţă de activitatea instructiv-educativă;
ü
raportul
efort/rezultate;
ü
implicarea
benevola a studentilor practicanti
§ Damii I. Iustin
§ Asoltanei P. Paul
§ Enache Raluca
în alte activităţi specifice, complementare
celor solicitate în mod explicit, activitati de organizare Concurs de Informatica Aplicata - Faza Judeteana, Olimpiada Nationala
de Informatica.
Mentor,
Padurariu Emanuela Tatiana
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu